fredag, november 03, 2006

På spaning m.m.

Det är härligt bitande kallt idag. Gjorde en liten utflykt med Ulf A. till Mölleberga i eftermiddags. Inte mycket till by, en kyrka och några hus bara. Snokade runt lite vid kyrkan men hittade inget kul. Lokalbefolkningen något misstänksam men det får man stå ut med i min bransch. Nån måste ju göra det.

Det är ännu en fredag, ännu en lugn hemmakväll lär det bli. Ska snart ta pendeln hem till Malmö. Har jag tur har min hyresvärdinna Jessica gjort negerbo… förlåt chokladbollar heter det, som jag kan sno ett par av. I övrigt: Aftonbladets Lena Sundström står för dagens liknelse. Att rösta på alliansen är som att slicka på en lyktstolpe när det är kallt. Man vet vad som kommer att hända men till slut kan man inte låta bli att pröva. Sen står man där med tungan mot lyktstolpen och ångrar sig.

Ikväll dricker jag rökig maltwhiskey och lyssnar på Tom Waits – Swordfishtrombones.

Inga kommentarer: