måndag, november 20, 2006

Lysande utsikter

Idag har jag känt mig kompetent. Man gör det av nån anledning när man får uniform på sig. I mitt fall vit labrock och gummihandskar. Och så pysslar man med saker som låter avancerat och bra. Enzymer, DNA-sekvensering, mikroliter och sånt. Dessutom gick det bra på kompetensprovet jag gjorde i fredags. Jag gjorde ett uttagningsprov för att jobba inom EU som Natural Science Adviser nämligen. Det påminde lite om högskoleprovet faktiskt fast med specialfrågor inom biologi. T.ex ”What is DNA? Den var lätt. What is the citric acid cycle (a.k.a. the Krebs cycle)? Inte så svårt det heller. What is endosperm? På sådana frågor firade min spetskompetens triumfer och jag tror jag fixade provet galant. Så nu ska jag göra byråkratisk karriär istället. Jag skiter i det här jävla grönmöglet till lavar och tar ett fett betalt jobb i Bryssel istället. Jag ska bli en fet, argsint chef på nåt litet kontor nånstans och tjäna löjligt mycket pengar. Inget mer bönande med mössan i handen om nåt litet anslag så jag ska kunna slösa bort ännu ett år på introvert forskning. Pengar är min nya Gud. Mmmuuooaaahahahahahaaaaaa (djävulskt skratt) … mummel, mummel… jävla hrmm mmmh mögel…

Inga kommentarer: