tisdag, november 21, 2006

Kungshamra på nyheterna

Så har en av mina grannar gått och blivit sexmördad. Inte för att jag märkt nåt, jag har läst det i Aftonbladet. Det hände i ett hus här bredvid. Om mysighetsfaktorn i Kungshamra var låg innan, ligger den på klart minus nu. Det har inget att göra med att de som bor här kommer från precis överallt, (faktum är att Kungshamra påminner mer om en flyktingförläggning snarare än ett studentområde) men ingen verkar ha kul och nåt socialt studentliv verkar inte existera. Det har kanske med årstiden att göra också. Jag har med en dåres envishet hävdat att jag gillar hösten men de sista dagarna har jag vacklat i min uppfattning. Mitt humör har hamnat i nån sorts resignerad ”sleep mode” och jag känner mig lite indolent. På fredag kommer lönen och det kommer att pigga upp eftersom jag gjort av med alla mina pengar i förtid denna månaden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är sol över Skåne idag :o)!

Anonym sa...

Det later i klass med Bergsjon. I bergsjon kunde man ga forbi nedsotade legenhets fonster efter att alkisana somnat fran sin candle light dinner. En dag lest jag i GP att dom hittat en mumifierad alkis pa en vind inte langt fran der jag bodde, han hade forsvunnit 2 ar tidigare.
Kanske dags att borja rappa...ta dig ett coolt namn MC LAV eller liknande sedan for du cred i hodden...:-)

Anonym sa...

MC Hammer hade ju varit givet om det inte redan varit taget. Inte heller är det förknippat med nån särskilt cool snubbe.

Doc Marwe aka The Lichen Dude aka Valle Valium aka Märta

Anonym sa...

Det finns faktiskt en genre some er kend some nerd core hip hop. Funderade nestan pa att gora en egen rapp inom nerd core generen. Lite lenkar:

http://www.wired.com/news/culture/0,67970-0.html

http://www.bedoper.com/nerdcore/