tisdag, oktober 31, 2006

Huvudbry

Gick till Headline och fick håret avkortat idag. Jag har haft samma frisyr (eller brist på frisyr) alltid, åtminstone sedan jag blev tillräckligt gammal för att lämna in veto mot min mors hemmaklipppning. En blodig tillställning där hon klippte mig i örsnibben förbättrade min argumentation och jag fick till sist pengar för att gå till en riktig frisör.

”Same haircut as always?” frågade min frisörska (hon är från England), och i hennes tonfall anade jag en utmaning. Ett kort ögonblick tvekade jag. Om jag skulle… njaaeää. ”Well... yeeah, same as always” svarade jag. Men jag blev sittande där och funderade. Egentligen vill jag slippa bry mig men det kanske ändå är dags att hitta på nåt nytt. Tuppkam? Blonderat afrokrull? Förslag mottages gärna.

Jag lät det vara denna gång. Vi kom i alla fall överens om att till nästa gång ska hon tänka ut nåt nytt. Det blir strax före jul. Då jäklar. Årets julfrissa blir...

18 kommentarer:

Anonym sa...

Fegis :0)

Anonym sa...

Ingen alls. Du fattar ett beslut att raka av dig allt hår?

Anonym sa...

Givetvis beslutar du att snagga dig med tanke på att Skåne fått en sådan politisk inriktning. Du måste ju smälta in med övriga skinnbollar :)

Anonym sa...

Förslag

1 Omvänd tuppkamm
2 Tuppkam på tvären
3 clownfrissa

Anonym sa...

1. Millimeter snagg
2. synth-fleta a'la chippen i VM
3. Nick Noltes rattfyllefrissa. Den hittar du her, copy and paste i adressfonstret: http://www.happinessonline.org/MoralCode/images/nicknolte4.jpg

Anonym sa...

Hur ser en clownfrissa ut? Tänker du på Crusty i Simpsons?

Men Nick Noltes är ju bara för bra. har läst nånstans att han hävdar att han kom från en filminspelning och var sminkad så där. Jomen visst!

Glad onsdag!

Anonym sa...

En clownfrissa är ungefär som en skepparkrans, med den skillnaden att den går runt huvudet. Det är riktigt snyggt, faktiskt.

Anonym sa...

Jag har hort att en skepparkrans er some en clownfrissa fast runt hakan, kanske skall du fundera pa en sk combo, dvs. integrerad skepparkrans clownfrilla i ett stycke. Tros bli populert varen 2007.

Anonym sa...

Clownfrissa låter lite som en variant av munkfrissa och den har ju varit en elegant och tidlös favorit sedan 1200-talet åtminstone. Eftersom min skäggväxt har sina brister kanske det går att kombinera med ett pipskägg istället för skepparkrans?

Anonym sa...

Jag tror du skall fraga Helen om rad i den her fragan om du vill ha ett seriost svar :-)

Anonym sa...

Du behöver inte fråga Helen om råd. Hans förslag är det bästa som jag har hört. Det kan inte bli fel. Eller?

Martin sa...

Ööh? Vi gjorde slut för några år sedan. Om ni missat det grabbar.

Anonym sa...

Mor tycker att du är söt som du är.... inte snagg eller rakning i alla fall... om du måste förnya dej ...hellre en hårlock i nån fin färg
Det där med örsnibben hade jag helt och hållet glömt!!
Nu minns jag. det var hemskt!

Anonym sa...

Äsch, å hemskt var det inte.

Men du, det där med hårlock. När Nagelfar lossar förtöjningarna....

Anonym sa...

Varför inte en tidlös tysk frisyr? Här är ett kort på min chef:

http://makeashorterlink.com/?H24E56E1E

Om ni inte gillar den kan jag posta en bild på vår noggranna forskarassistent.

Anonym sa...

Länken funkade inte.
Martin

Anonym sa...

Copy + paste, sen kommer man till en re-direct sida där man väntar 5 sekunder. Här är bilden med en vanlig länk:

http://www.worth1000.com/corporate/media/german/wolfgang_petri_03.jpg

Anonym sa...

Aah, wunderschöön. Tyskare än så kan man inte bli om man inte är Rudi Völler.
Martin