torsdag, mars 01, 2007

Efterdyningar

Har varit däckad i förkylning i ett par dagar. Snuva, hosta och yrsel. Yrsel har jag aldrig varit särskilt drabbad av vad jag vet men det är riktigt obehagligt. Typiskt nog slog det till dagen innan jag åkte till Bryssel medan jag var på fyrtioårskalas hos Mats & Kajsa. Så flygresan var en plåga med ont i öronen och jag fick kämpa mig fram nere i Bryssel. Men det var trevligt och kul att se lite av staden. Den har mer charm än jag vågade hoppas på. Bodde i en härlig lägenhet hos Kaarina och fick mycket hjälp av henne med att ta mig runt i Bryssel och det underlättade utflykten betydligt.

Läkarundersökningen var omfattande. Mängder av prover, lungröntgen, EKG, synundersökning och en kvinnlig läkare som klämde och kände lite överallt på mig. Och jag fick svara på massor av frågor. Dom är måna om sina anställda och skillnaden gentemot Lunds universitets obefintliga personalpolitik är häpnadsväckande. Jobbar man för EU så skickar dom en till läkaren minst en gång om året och då kollar dom allt!

Själva intervjun gick väl hyfsat. Kände av min orutin lite grann, det här var trots allt min första riktiga jobbintervju, och var inte riktigt vaken på alla frågor. Jobbet verkar ganska krävande och dom vill ha en person som kan börja jobba innan sommaren och det känns inte bra. Jag behöver göra klart mina projekt och ta en rejäl semester egentligen först. Lönen? Tja, cirka 33 000 ut efter skatt. Kan man tacka nej? Jag tror faktiskt det. Men jag får avvakta först om jag blir erbjuden jobbet.

Mår fortfarande pyton och får nog gå hem och lägga mig snart. Fler bilder från Bryssel finns i Fotoalbumet (länk till höger).


Kaarina på altanen.


General-Direktoratet för forskning där jag var på intervju.


The Sablon, kyrka i gotisk stil. Området runt kyrkan härbergerar hundratals små konstgallerier och antikhandlare samt en och annan chokladbutik.


Chokladbutiken Lady Godiva


Martin extremt trött på flygplatsen efter en lång dag. Fick köpa ny flygbiljett. Hade bokat hemresa i 26 mars istället för februari. Men jag tog det med jämnmod och satte mig med en Leffe Blond i baren. Jag verkar ha börjat vänja mig vid mig själv.

Inga kommentarer: