torsdag, mars 15, 2007

Små gröna bilar

Vad ska man säga? Nu kan det snart inte bli bättre. Ahlgrens har äntligen separerat färgerna på sina bilar i olika påsar. Så nu kan man köpa en färg i taget och slipper dom där suboptimala röda och vita bilarna. För valet är självklart. Fortfarande gäller den urgamla sanningen: grönt godis är bättre än godis med annan färg. Ja, kanske inte i etthundra procent av alla fall men generellt är det faktiskt så. Det beror förstås på att grön färg förknippas med päronsmak som är en genialisk smak på godis. Den är inte riktigt lika bra på frukt men som godissmak är den oöverträffad. Så välj alltid grönt om du är osäker. Det kommer man långt på.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Detta var helt nya fakta som kom i dagen. Hade ingen aning om att gront godis smakade bettre. Kan i och for sig halla med om att paron gor sig bra i godisformat, en favorit fran barndomen var paron-bugg. Men ocksa paron soda som lesk var en anna favorit. Lange leve paronet.

Anonym sa...

Och päronsplitt!

Anonym sa...

Skärp dig Martin.
De vita bilarna är och har alltid varit godast.

Anonym sa...

Det där säger du bara för att provocera. Du vet ju att det inte är sant.
Martin

Anonym sa...

Håller helt med om grönt! De nya gröna bilpåsarna har lockat mig helt i fördärvet och fått mig att börja konsumera bilar innan frukost på morgonen.

//Helen

Hans sa...

Finns det vita bilar? Lenge sedan jag hade egde en pase Ahlgrens. Jag tror dock att det gar att kopa pa IKEA tilsammans med dajm och gelehallon.

Anonym sa...

Maila din adress så skickar jag en påse bilar med posten,
Martin