onsdag, mars 07, 2007

Lite nöjd

Det är alltid kul att se sina ord i tryck och idag kom en packe rapporter från tryckeriet. Jag har nämligen arbetat som konsult tro det om ni vill. Och skrivit ett åtgärdsprogram (eller action plan om man vill använda modern "svenska" och det vill man ju om man är stockholmare) om en liten raritet som heter öländsk tegellav tillsammans med Ulf och Lars här på museet. 190 spänn i timmen fick jag och det är väl inte vad en datorkonsult på ett företag får men jag tyckte det var helt OK. Kul var det också och jag är nöjd med resultatet. Så nu vet ni vem som har skrivit Naturvårdsverkets rapport nr 5673.

Slutspelet i hockey har dragit igång och jag kan meddela Hans att Djurgården nesligt nog missade slutspelet med nån poäng. Fast det kanske inte spelar så stor roll. Själv har jag märkt att mitt sportintresse försvinner mer och mer för varje år. Det känns helt obegripligt att jag gick omkring med svart sorgbindel på labbet uppe på Kemicentrum när Leksand åkte ned i kvalserien i början av 90-talet och jag känner mig rätt likgiltig för lagets öden trots att de har chansen att gå upp till Elitserien i år igen. Den fantastiska förmåga till engagemang jag kunde uppbåda inför nästan varenda sportevenemang är som bortblåst. Det är rätt skönt faktiskt.

Inga kommentarer: