måndag, april 28, 2008

Semester

Typ. Fast sanslöst mycket att hinna med. Vill bli av med mitt Shurgard-lager och äntligen ha flyttat klart från Lund så jag har byggt upp den gamla jättebokhyllan från botaniska biblioteket i helgen och försöker hitta nån som vill köpa den. Den är tre och en halv meter hög, fyra och en halv meter lång och är byggd för att stå mitt ute på golvet så att man kan ta böcker från båda hållen. En rejäl pjäs med andra ord och mycket fin och jag hade väl nån dröm att bo i ett hus någon gång där den skulle få plats men det känns inte så aktuellt just nu.

Det är t-shirt väder i Skåne och allt är sig likt men det känns redan som om det var i ett annat liv jag bodde här. Konstigt.



Tulpanhav i botan

2 kommentarer:

i+maDsyl sa...

Vill ha den! men har inte plats, snyyft. Får trösta mig med att jag har Almborns 'Afrikakoffert' i vardagsrummet...

Martin sa...

Fin koffert. Fast den var inte Almborns utan nån annan snubbes.