tisdag, april 15, 2008

Övningskörning

Några korta rader om att köra bil. Det går väl framåt med övningskörningen i stort sett. Jag är inte särskilt bekväm bakom ratten än men ett par lektioner den sista tiden har gått riktigt bra även det blir lite för många intryck på en gång ibland och då sitter inte körtekniken riktigt som den ska. Man får försöka bryta ned körningen i små segment och ta en sak i taget. Starta, lägga i växel, gasa, växla upp, undvika att meja ned gångtrafikant, tvärbromsa, starta igen, osv. Jag kör alldeles för försiktigt emellanåt och jag undrar ibland om kraschen i Mexico sitter kvar i bakhuvudet på något sätt. Den har i alla fall återkommit i tankarna då och då sedan jag började köra. Det går snabbt när det händer. Hur som helst är målsättningen att kunna köra upp i juni men då måste det börja lossna på allvar snart. Jag är fortfarande optimist. Och lite kul är det trots allt att köra när man kommer utanför stan.

4 kommentarer:

Hans sa...

Skoj. Hoppas du blir klar snart s akanske man kan ta en tur till sommaren om man ar hemma da. Min egen erfarenhet efter kortet ar att man behover ett nagan manad till pa egen hand innan man kan borja slappna av mer och lata ryggrads kunskapen skota de repettitiva stegen. Lycka till

Anonym sa...

Så är det nog. Idag gick det ganska bra men jag behöver uppenbarligen träna på att backa runt hörn.

Xanthoria sa...

Backa runt hörn kom på min uppkörning (i kobjertrakten om jag inte minns fel). Jag erkänner villigt att det är sällan jag backar runt hörnor nuförtiden. Fickparkering tycks vara en vanligare och mycket trixigare övning...

Hans sa...

Martin, har du kvar din gamal ekologen mail eller har du en ny, fordelsvis en icke jobb relaterad? Du kan ju skicka den om du inte vill skriva den har pa bloggen