måndag, oktober 01, 2007

Vecka 39

Ikväll sitter jag och korrekturläser två artiklar och det är så vedervärdigt tråkigt att jag knappt kan sitta still så jag skriver ett kort inlägg här som omväxling. Det har varit en hektisk, händelserik och rolig vecka. Efter Öland, som var riktigt härligt, solsken och varmt ute på alvaret, blev det en tur till Stockholm, hälsade på Ingibjörg och tillbringade en dag på naturhistoriska och sen vidare till Uppsala nästa morgon och disputation med fest på kvällen. Mycket roligt. Många lichenologer. God mat. Tillbaka till Stockholm nästa dag och ägnade lördagen åt att hälsa på ett par rookies som nyss anlänt till planeten. Alva respektive Stella heter dom och båda är en sådär fem-sex veckor gamla och mycket söta naturligtvis. Är nu tillbaka i Lund och är nästan pank denna månaden (inte bara mitt eget fel - lönekontoret har missat att jag jobbar heltid sen en månad tillbaka - tja, vad ska jag säga, jag förväntar mig inte mer av universitetet) och det känns förstås jobbigt eftersom det kommer så många begivenheter den närmaste tiden och man kommer liksom ingen vart utan pengar och livet blir allmänt obekvämt. För att spara några hundra åkte jag buss igår från Stockholm och bussen var absolut proppfull och jag fick sitta fem timmar bredvid en tjock tant som fes oupphörligen. Nästa gång åker jag tåg. Det får kosta vad som helst.

4 kommentarer:

Hans sa...

Hej

Det later hektiskt, ar foraldrarna til roookiesarna nagan man kanner?

Strul med betalning borde alaggas med kompensation for sveda och verk!

Anonym sa...

Föräldrarna är Ralf & Beata respektive Mika & Liv.

Ang. lön så ska du inte tro att universitetet känner något som helst ansvar för någonting alls.

Martin

Xanthoria sa...

Är det kanelbullens dag idag?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article929318.ab

Martin sa...

Ja det är det. En tradition sedan 1999.
MW