tisdag, januari 22, 2008

På söder dårå

50 kvadratmetrar vid Hornstull kommer att få mig att trivas gott i Stockholm första halvåret. Kollade in lägenheten igår och den är jättefin. Det finns golvvärme i badrummet. Sedan är det väl så att ska man ha något mer permanent i denna stad lär man bli tvungen att skuldsätta sig och köpa sig en bostadsrätt. Det börjar kännas som ett lockande alternativ. Jag börjar tröttna på den långa raden av tillfälliga krypin. Förhoppningsvis blir det lättare när jag väl installerat mig häruppe att se mig omkring och hitta en något mer långvarig bostad.

2 kommentarer:

Hans sa...

Skoj att du hitta ett bra stalle. Kanner samma sak har i Singapore. fast jag lar knappast kopa en lya har.

Ha det sa bra is Sthlm

hans

Anonym sa...

Tack, hur gick det med jobbet? Fick du förlängt eller tar det slut snart?
Martin