fredag, januari 18, 2008

I väntan på Kate

Jag har köpt en ny stereo. Ingen avancerad sak utan en enkel mikrostereo så jag kan spela CD-skivor och och lyssna på radio. Stereon har en väckningsfunktion och denna har revolutionerat mina morgonvanor. Jag är INTE morgonpigg men nu har jag varit på jobbet före klockan nio fyra dagar i rad! Att vakna med P1 på låg volym ger en mjuk övergång mellan drömsömn och vakenhet som gör allt så mycket lättare. Lite kul också att nyheterna ofta inkorporeras i bisarra drömmar. Igår drömde jag om flodhäststora gnagare och nånting om att jag hade blodförgiftning. Och för att få energi nog att ta sig ur sängen kan man också unna sig att bli lite lagom morgontröttupprörd på alla dumheter man får höra från diverse politiker och andra debattörer. Mina morgnar denna veckan har varit lätt surrealistiska men på ett angenämt sätt.

Apropå stereo så har jag börjat köpa skivor igen. Jag har bland annat kompletterat mitt bibliotek av Kate Bush vars geni är en aldrig sinande källa till hypnotisk förundran. Hon har inte gjort någon turné sedan 1979 och har väl gett cirka två intervjuer sedan Berlinmuren föll så vi får se alldeles för lite av henne. Tack gode Belsebub då för youtube. Förutom alla hennes briljanta videos finns det en massa annat skoj också. Här är ett par klipp från just 1979. Se och njut!

Them heavy people - Xmas special





Moving - live på Hammersmith Odeon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hypnotisk minst sagt! Egentligen är hon inte min typ men hur kan man Inte bli lite kär?

Anonym sa...

Precis vad jag känner också.