måndag, augusti 21, 2006

Virrpanna

Det var då fan! Har varit i Hälsingland och skulle ta anslutningsbuss till stationen i Falun och nattåget söderut hem igen. Klev på bussen, disträ som aldrig förr, och upptäckte efter ett par timmar att jag befann mig nånstans längs norrlandskusten istället för i Dalarna. Fel buss! Grrpff, ynf, wraaghh! Fick åka vidare norrut upp till Jämtland och Ånge för att hitta ett nattåg till Stockholm och sen sitta och vänta där på första morgontåget till Malmö. Fjortonhundra spänn extra gick det på. Ibland blir jag väldigt trött på mig själv.

Annars har jag plockat blåbär och badat bastu i en vecka och lyckats komma ned i nån sorts semesterkoma vilket i sig är skönt. Mitt livs första semester. Hoppas att det blir en regelbunden vana.

Nu är hösten inte långt borta.

Inga kommentarer: