onsdag, februari 20, 2008

Flytt

Så var det gjort. Flytten till Stockholm var enligt min mening ett litet logistiskt mästerverk och tack vare tappra insatser (än en gång) från mina vänner gick det riktigt smidigt. Billigt blev det också. Helen gjorde en hjälteinsats som körde lastbilen upp till Stockholm. Det var inte läge att övningsköra. Det går lite segt att möblera upp lägenheten men jag ska hinna klart innan helgen tänkte jag. Tvåan jag bor i är riktigt schysst även om det är nåt med ventilationen som gör att det blåser en konstant styv kuling i vardagsrummet. Digital-TV har jag numera med en lång rad kanaler som jag är helt ointresserad av. Lite kul att kolla in Al Jazeera dock. Lägenheten är nyss totalrenoverad och allt är splitter nytt. En och annan barnsjukdom kan man anmärka på om man har lust. Till exempel har byggarna inte satt in någon väggkontakt till kylskåpet och jag undrar lite hur dom tänkte då. Men det är fint att se på. Kylskåpet alltså. Och det är ju kallt ute så man kan hänga mjölken i en påse från fönstret. Under lägenheten ligger en trevlig bar som heter Judit & Bertil där dom har Samuel Adams på fat. Välkomna hit och hälsa på.

5 kommentarer:

Hans sa...

Kanske kan du stalla kylskåpet pa balkongen?

Anonym sa...

Eller köpa en förlängningssladd?

Anonym sa...

Någon balkong har jag tyvärr inte.

Och jo, jag har köpt en förlängningssladd. Naturligtvis. Men hur kul var det att skriva om?

Xanthoria sa...

GOD PÅSKE fra Bergen!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.