onsdag, januari 17, 2007

Geografi

I vilket landskap ligger Stockholm? Södermanland har jag alltid trott men när vi spelade Sverigespelet (eventuellt hette det nåt helt annat) för några veckor sedan kom Stockholmsfrågor under kategorin Uppland. Inget jag tänkt på förrän idag men nu har jag reda på att svaret är både Sörmland och Uppland. Gränsen mellan de två landskapen går genom Gamla stan. Så nu vet jag det. Jag jobbar och bor i Uppland och i morgon ska jag ta en sväng till Södermanland och dricka öl.

Det finns ett elljusspår i den lilla skogen bakom Kungshamra och det är blött och lerigt men jag har varit ute ett par rundor ändå. Tack och lov har jag inte tappat så mycket kondition trots två månaders intensiv oträning. Och imorgon ska jag få mitt passerkort till universitetets personalgym. I brist på annan underhållning tänker jag återuppta min elitsatsning mot veteran-SM 2049.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man ler sig nagat nytt varje dag. Tack for informationen! Jag har ett svagt minne av att min far dissade mig en gang ner jag inte pa rak arm kunde sega i vilket landskap stockholm lag. Vill minnas att han svarade, utan att tveka, sormland.