onsdag, januari 10, 2007

2007

Nytt år och inget särskilt med det. Tror inte det blir nåt vidare bra år utan det gäller att överleva och försöka hålla sig i hyfsad form till 2008. Jag misstänker att året kommer att innebära diverse mer eller mindre ångestfyllda vägskäl och valsituationer men jag känner mig alldeles för trött för att fundera mer på det nu.

Då det i år kommer att firas att Linné föddes för 300 år sedan gör jag härmed ett försök att proklamera 2007 som nördarnas år. Nu, som alltid förstås, är det coolt att vara nörd. Ett år för alla oss som gillar att samla på mossor, peta på små djur som gömmer sig under stenar, smyga omkring på huk i träskmarker och så vidare.














Calle på sniskan

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Martin

Min gissning er att valet star mellan en mer komersiell och ekonomist trygg framtid som er lite tristare eller alternativt, ett roligt jobb med forskningideal och intellektuell stimulans fast med taskiga anslag och daliga anstellingsforhallanden.

Right or not...

Anonym sa...

Det finns vissa möjligheter att jag kan ställas mellan dessa alternativ, ja.

Martin

Anonym sa...

Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right, greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms; greed for life, for money, for love, knowledge has marked the upward surge of mankind.

Anonym sa...

Gordon, you're a weird dude.

Martin

Anonym sa...

Nagat seger mig att Gordon eventuellt er ett alias for Martin N. som jag vet diggar Gordon i Oliver Stones "Wall Street"

Martin sa...

Misstänker det också.
Marwe

Anonym sa...

Det sägs att Linné var 1.52 i strumplästen. Kan det stämma, doktorn?
Undrar mor, som inte vet hur man fixare vare sig en blogger-account eller google-account.

Anonym sa...

Linné, den gamle rasbiologen, var mycket riktigt en knatte. 1.52 är siffran jag sett också.
Martin